Ermmm..malam ni x tau kenapa..rasa mcm rindu je...susah nak cakap...cuba mencari...mencuba...tp akhirnya x jumpa..mungkin Syaitan saje nk menghasut..spya melayan perasaan..sedih..kecewa...atau Allah nk uji aku..aku takkan kalah...kena lawan..berusaha jijah..hehehe...

Tp alhamdulillah..lepas baca artikel kat iluvislam.com...lebih tenang rasa..x perlu melayan perasaan...byk lagi perkara yg lebih baik n berfaedah utk dibuat..

“Allah berfirman “Aku sepertimana sangkaan hamba-Ku terhadap-Ku. Dan Aku akan bersama hamba-Ku jika dia mengingati-Ku. Kalau dia mengingati-Ku di dalam dirinya, Aku akan mengingatinya dalam diri-Ku. Apabila dia mengingati-Ku di khalayak ramai, Aku mengingatinya di tengah khalayak yang lebih ramai lagi (para malaikat dan seluruh makhluk). Apabila dia mendekati-Ku sejengkal, Aku mendekatinya sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, Aku mendekatinya sedepa. Apabila dia mendekati-Ku dengan berjalan, Aku mendekatinya dengan berlari”
(Hadis Qudsi Riwayat Bukhari)

Ingat pulak lagu Hijjaz..RINDU...

Rindu itu adalah
Anugerah dari Aallah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu
Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan
Dan juga kebahagiaan
Orang-orang yang bertaqwa
Rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan
Keredhaan Tuhannya
Orang mukmin merindukan
Anak-anak yang soleh
Isteri-isteri solehah
Keluarga bahagia
Para pencinta kebenaran
Rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin
Aman dan sejahtera
Merindukan tertegaknya
Kalimah Allah di muka bumi
Dan dalam merindukannya
Keampunan Tuhannya
Dan seluruh umat itu
Merindukan cahaya
Yang menyinari kehidupan
Rindu pada Tuhan

0 comments:

Post a Comment