Ya Allah.. Peliharalah aku..Janganlah Kau menghukumku pabila aku tidak melakukan apa yang ku katakan..Ya Allah..Sungguh Kau Maha Mengetahui akan apa yang ku usahakan..Sesungguhnya Engkau mengetahui bahwa telah ku usahakan apa yang ku katakan..Krna Kau juga menyaksikan Betapa aku bersungguh mengusahakan apa yang aku katakan..Maka dengan itu..Ampunilah aku atas segala kekhilafan..Amin ya Rabbal 'alamin...

Ya Allah...lemahnya rasa diri utk terima kenyataan tu...betul ke???dh sampai masa ke???kenapa???Susahnye nk terima segalanya dengan hati yg terbuka...x sanggup rasa...entahla knapa????

Nak merelakan sahaja...ye..mmg terpaksa merelakan...Ya Allah...berilah kekuatan..x mampu rasanya nk terima kenyataan ni...arhhhhhhh....

Jijah...banyakkan bersabar ka..Insyaallah adalah rahmat yg tersembunyi...x de apa yg boleh dilakukan selain mendoakan yg terbaik utk 'mereka2'....waaaaaaaa!!!!!!!!!

Mungkin aku boleh terima tp x secepat ini...waaaaa!!!!!! rasa nk nangis...sedihnye....

Ya Allah...bantu lah aku utk terima kenyataan ni dgn redha...

Jgn bersedih ye azizah...sabar..tenang...Dia sentiasa bersamamu...

Berpijak di bumi yang nyata...

Jgn terlalu mengikut kata hati..jgn buat keputusan terburu2..fikirkan masa depan..perjalanan masih jauh..Jgn korbankan diri kerana mengikut hati yg hancur...

X de sape yg bersalah dlm hal ni...perjuangan perlu diteruskan..jgn mengalah pd keadaan..bukankah 'kau' pernah berjanji utk tdk menjadi lemah...

Azizah...yakin la pd dirimu...Yakin pd janji Allah...

"Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman." (Surah Ali Imran: 139)

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Surah al-Baqarah: 216)

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." (Surah al-Baqarah: 286)

Semoga aku tenang menghadapinya...Ya Allah..bantu lah aku..berikan la kekuatan pd hambaMu ini...amin

0 comments:

Post a Comment