Dah lama x tulis dlm blog rasanya...hari ni, just nak menyanyi je lah...melalui lagu pun boleh meluahkan perasaan.....huhuhu

Perasaan 1:

DILEMA CINTA -UNGU

Seberapa salahkah diriku
Hingga kau sakiti aku
Begitu menusukku
Ini kah Caramu membalas
Aku yang selalu ada saat kau terluka

Seberapa hinanya diriku
Hingga kau ludahi semua
Yang ku beri untukmu
Tak ada satu pun perasaan
Yang mampu membuatku begitu terluka...

Namun ku terlanjur mencinta dirimu
Terlambat bagiku
Pergi darimu
Bagiku terlalu indah perasaan itu
Tak mudah untukku menjauh darimu

Telah ku cuba segala cara
Tuk bahagiakan kamu
Merebut hatimu
Namun tak semudah yang ku bayangkan
Bila kau tak inginkanku tuk disisimu

Tak pernah kurasakan sebelumnya
Menginginkan dirinya hinggaku tak kuasa
Meyakini hatiku bahawa ku mampu berlalu.....

MELAWAN KESEPIAN -SITI NURHALIZA

Apa pun yang terjadi
Berjalan lah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijak nya hidup
Sepahit apa pun ini
Pelajaran yng bererti

Semoga kepergiaanmu
Tak akan merubah apa pun
Semoga mampu ku lawan kesepiaanku


PELAMIN ANGANKU MUSNAH-AZIE

Masih lagi tidak terlewat
Untuk aku ucap tahniah
Di atas kehadirannya
Menggantikan aku

Pastinya oh hidipmu
Akan lebih lebih bermakna
Dan aku isah kau kenang
Walau kita pernah berkasihan

Maafkan diriku ini
Kerna tidak hadirkan diri
Sewaktu hari persandinganmu

Apakah kau ingin lihat
Air mata ini berguguran
Puaslah hatimu kini
Memainkan perasaan ku
Selama ini

Masih terdengar janjimu
Apapun jadi akulah pilihanmu
Hingga sanggup aku singkir cinta yang lain
Kuangankan pelamin indah
Untuk kta berdua singgah
Sayangnya semua musnah

Kau buat malam ku jadi gerhana
Harian hidupku tiada maknanya
Hanya bernyawa namun tak bermaya
Terkadang aku merasa menyesal
Kerna telah sehabis daya
Aku cinta dirimu oh kasih
Akhirnya aku sendiri tersisih
Bisa sungguh luka ini walau tak berdarah...

Ermmm....walaupun aku menulis lagu ini seakan2 jiwaku lemah..namun hakikatnya tidak..aku sudah boleh menerima kenyataan itu..'Jika kau kasih lepaskan ia, Jika dia kembali..Dia milikmu abadi'...Jika kita benar2 sayangkan seseorang lepaskan lah dia...biarkan dia pergi mencari bahagianya...Lapangkan hati menerima segalanya...Pasti yang lebih baik akan hadir untuk dirimu...

Perasaan 2

BILA HARUS MEMILIH-SITI NURHALIZA

Dulu..kau pernah berjanji pd diriku
Untuk menjaga dan menyayangiku
Itu bererti...sampai akhirnya
Kau meninggalkan ku

Kini..kau ingin kembali pada hatiku
Setelh kau pergi meninggalkan ku
Harus kah hati
Memberi kesempatan dirimu

Haruskah aku percaya
Segala yang kau ucapkan
Kata-kata maafmu
Kata-kata memohon
Untuk kembali kepadaku
Meski cintaku padamu
Lebih dari yang yang kau tahu
Namun mengerti kasih
Tak semudah nya itu
Melupakan yang telah kau lakukan padaku

Beri aku waktu
Untuk memikirkan yang terbaik
Cinta jadi dilema
PERGI ATAU PUN KEMBALI.....


BAHAGIAKAH AKU-Malissa

Bahagaiakah aku
Jika ku menyintamu
Amankah perasaan
Andai aku bersamamu
Tak siapa pun mahu memiliki kaca
Sehingga terluka

Ku ibarat bunga
Mekar dan kan layu
Mengharapkan kasih
SEgar dan mewangi
Bukannya pujian sekadar dibibir saja


Lagu kedua ni x abis...hehe..
Untuk perasaan kedua ni...ermmm...susah btol..klu ada alat boleh mengesan sama ada org tu cakap betul or menipu kan senang...boleh ke nak ubah perasaan tu??kenal as a couple...then kawan bese..then ubah jd couple balik...betul ke die tu???jujurnya aku x percaya...klu aku percaya pun aku rasa dh x boleh nak ubah perasaan kawan itu kpd 'cinta' semula...kecuali dia........................
Ermmmm....susah nk cari lelaki jujur skrg...dan aku rasa mmg die penipu pun...huhuhu.
Tapi aku tak suka lah die sibuk cari2 aku...pergi la..jgn kacau hidup aku..


Sebagai konklusinya...hidup ni mmg susah kita nk duga...bila kita suka kat org..org tu x suka kat kita...bila kita x suka kat org tu..org tu sibuk2 cari kita....entah la...biarlah masa yang menentukan..Yang pasti Allah swt akan beri apa yang kta perlu..bukan apa yg kita nak..so, jgn la mengeluh or rasa kecewa bila kita x dapat apa yg kita nak...Apa or siapa yg hadir dalam hidup kita itu lah yang terbaik utk kita dan anugerah dariNya...

Sekian, wassalam.....hehehehe...daaaaa

0 comments:

Post a Comment