Semakin jauh ku dariMu

Semakin dekat pula Kau menghampiri daku

Oh Tuhan yg Maha Pengasih

Siapalah diriku dipandanganMu


Semakin cuba ku dekati

Semakin kuat pula mendugai aku

Oh Tuhan yang Maha Sempurna

Kerdilnya diriku di hadapanMu


Bagaimana kah nantinya

Tika berhadapan denganMu

Sudikah Kau menerima

HambaMu yang hina ini

Ya Allah Kau Maha Pengampun


Dibayangan mentari

Aku kealpaan dusta dunia penuh kepura-puraan

Di kala dinihari aku kepasrahan

Mendamba jernih embun kasih syg Mu oh Tuhan


Andainya dihitung amalanku

Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurgaMu

Oh Tuhan yang Maha Pemurah

Hindari diriku dari seksaMu

Oh Tuhan...


Kasih sayangMu Tuhan

Itu yg ku dambakan

Dengan rahmatMu

Ampunilah diriku..



*Ya Allah, dunia yang Engkau hamparkan ini indah, tetapi durinya sering menusuk. Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya. Tetapi ya Allah, hambaMu ini sering alpa dan lena dek buaian mimpi yang tak sudah. Ya Allah, ujian yang Engkau berikan terasa begitu memeritkan, kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang nipis, senipis kulit bawang. Ya Allah, jika ini ujian yang pantas untukku lalui, bantulah aku. Agar aku tidak tersasar dari jalanMu. Agar aku bisa bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah.


Sungguh saat ini...aku terasa sesuatu..terasa jauh...walaupun dulu dekat..Ya Allah..jangan Kau biarkan aku tanpa kasih sayangMu..Ampunkan Aku ya Allah..sesungguhnya hanya Kau yg mengetahui apa yg tersurat dalam hatiku..Ampunilah segala dosa2ku yg aku lakukan tanpa sedar mahupun tidak..Syukur kerana Kau masih memberikan nikmat kesedaran itu kpdku..Aku tahu betapa Kau menyayangiku...Ampunkanku Ya Allah...Aku ingin terus dekat denganMu..Moga masa ini cepat berlalu..agar aku dapat bertemu denganMu..meluahkan segalanya...Ya Allah..berikan lah aku kekuatan untuk melalui waktu yg genting ini..tiada kekuatan pdku melainkan dr pertolonganMu..Berikan lah hidayahMu agar dikuatkan imanku yg lemah ini..Bantulah aku Ya Allah...Aim Ya Rabbal A'lamin...

0 comments:

Post a Comment