MALAM SEMAKIN DINGIN


Aku cuba untuk mendekati

Tapi engkau tiada peduli

Tulusnya niat di hati

Mungkin kau tersalah erti

Bukanlah ingin merantai dirimu

Ataupun mengikat janji

Masih ada banyak lagi

Harus kau pelajari


Aku ingin kemesraan

Serta senyum keramahan

Biar kekal berterusan

Tak hilang di tengah jalan

Kau rahsiakan kedinginan menyelimuti hati

Aku juga kedinginan kerana sikapmu itu

Walaupun setebal mana selimut membaluti

Aku masih kedinginan sepi tanpa berteman

Kedinginanmu kerana malam Yang masih lagi panjang

Kedinginanku jauh bandingan Dengan dirimu


Usah biar malam tak berteman

Usah biar siang kekosongan

Sudilah kau memahami Ketulusan hati ini

Andainya aku merajuk bawa hati

Dan kau pun membawa diri

Siapa harus disalahkan

Pasti kita berdua



SEJUTA MAAF


Entah mengapa

Rasa syg pada mu

Dengan kejujuranmu

Membuat ku merindu Oh kekasih

Tiada sepatutnyaKu nyatakan

Untuk mencurahkan perasaan

Walau aku telah punya teman Yang setia
Waktu sunyi kuMembicara

Membuai daku yang terlena

Hingga tak dpt ku monolakKehendaknya


Sejuta maaf oh kekasih

Sekiranya kau Menanggung segalanya

Daku hanya insan lemah

Yang hanya berserah resah Dan rasa gelisah

Kali ini ku melaluinya

Walau pun payah untuk mengerti

Atau mungkin menyinta keduanyaJika terpaksa

Perasaan yang membelenggu Membuatku seakan membisu

Gelisahku membilang waktuSepi tnpa mu

Entah mengapa rasa sayang padamu

Dengan kejujuranmuMembuatku merindu Oh kekasih


ENGKAU YANG KUCINTAI


sering kau tanyakan cintaku dimana

sering kau menuntut ucapan asmara

tak mungkin berdusta perasaan ini

dan kau tak mengerti dihati


yang sebenarnya engkau aku cinta

permata dalam rinduku hadiah untuk mu

saling memerlukan bila berjauhan

harap kau mengerti perasaan ini

kelu resah bukan sandaran

dan gelisah bukan hukuman

kerana kau yang ku idamkanbukannya mainan

seandainya kau mengetahui

hanya engkau yang ku cintai

itulah yang sebenar-benarnya


usahkau tanyakan cintaku dimana

cukup kau menuntut ucapan asmara

tak mungkin berdusta perasaan ini

dan kau tak mengerti dihati kecilku...


CARI KETENANGAN


bila bersendiri..

selalu dibayangi cerita yang lalu

pabila hatiku cari ketenangan

apa yang terjadi itu semua lumrah hidupdi dunia

kadang bergembira kadang tersiksa


mengapa masih begini

sukar untuk dilupakan

jiwa semakin terganggu dan tersiksa


haruskah aku bermain dengan perasaan yang terluka

adakah ku masih cinta atau pun hanya merindu

walauku tahu kita sudah tidak bersatu hati lagi

mungkin ini akibatnya cinta pertama buatku

bila bersendiri selalu dibyangi cerita yang lalu

pabila hatiku cari ketenangan

cari ketenangan

cari ketenangan

cari ketenangan



* Ni semua lagu dari arwah achik spin...ermmm...saje je...Biar aku je la yang tahu...just nk (nk kata luahan perasaan x jugak)...ermmm..campuran..sbb dulu mmg minat gak ngan spin ni..cam x cye je achik dh meninggal..kuasa Allahkan..segalanya Dia yg tentukan..Pelaksanaan

Dia lebih hebat drp perancangan kita sbg hambaNya..Moga arwah ditempatkan bersama golongan org mukmin yg dikasihi..Bila pulak time aku..bersediakah????huhuhu..Mati itu pasti....

0 comments:

Post a Comment