Ermmm...angina...risau jugak memikirkan kesihatan diri 2,3 menjak ni...jantung rasa semacam je..sakit..susah nk bernafas,,nk p klinik@hspital tp mls..bahaya jugak kes2 jantung ni..boleh mati mengejut...tp mmg rasa lain la...harap2 x de pape la...tp agak menyesakkan dan menyakitkan jugak la..stress kot...tp hipetensen jugak blh membawa kpda penyakit ni..huhhhh..mlsnya nk bt ujian ECG...belum bersedia lg utk m'hadapi kematian...belum cukup amalan tekumpul sedangkan dosa ari2 bertambah..ampunkan aku ya Allah..sdgku tahu nyawa ini hanya pinjaman dan kau berhak mengambilnya semula bila2 masa..hanya memohon yg terbaik..

Dan di kala ini juga..aku memilih untuk tidak...ape nk jd..jd la..itu pilihan aku..pilihan yg terbaik utk masa ini..dan aku tidak akan menyesal..bt ape bt pilihan yg boleh menyusahkan diri akan datang..biar x de drp ada tp menyakitkan..anngap itu cabaran...aku boleh m'hadapinya...cabaran tu la yg bt aku lg kuat...dekat dgn Dia...Ingat..kadang2 yg direndahkan itu lebih mulia martabatnya drp yg direndah2 kan..so, aku x boleh sedih bila org ckp mcm tu..terima k...Yakin dgn ketentuan Allah..apa yg belaku itu lah yg tebaik.semuanya pasti ada hikmah...jgn sedih2 dgn kata2 itu...

Aku x tau dr mana aku jumpa satu maksud drp ayat quran tu...walaupun baca sepintas lalu tp maksudnya menusuk kalbu..aku x ingat sepenuhnya ayatnya..tp apa yg aku paham...manusia kdg2 rasa apa yg die bt tu betul tp sebenarnya dia mengikut jalan syaitan..nauzubillah...betul..manusia mudah leka..berbuat sesuatu tanpa befikir panjang..ikut kata hati..teruknya diri ini...

semoga aku diberi kesempatan utk menjadi manusia dan hambaNya yg lebih baik....
Insyaallah...
Permudahkan lah urusanku Ya Allah..aminn

0 comments:

Post a Comment