Dalam hidup ni kita x pernah terlepas dr diuji oleh Allah swt..UJian tu tanda kasih sayang Allah pd hambaNya..jadi patut ke kita rasa sdih??kita patutnya bersyukur bila kita diuji..Rupanya2 Allah rindu rintihan kita utk berdoa dan mengadu pd Dia..Ermm..tp seringkali kita terlepas pandang..x terkecuali aku..x pe la sedih2 sikit2..tp jgn over k..tp btolla bila kita diuji..kita sedih..makin kita rapat dgn Allah..Alhamdulillah...syukur...
Firman Allah dalam Surah Ali Imran:139 yang bermaksud,
“Dan janganlah kamu merasa lemah,dan jangan pula kamu bersedih hati,sebab kamu paling tinggi derajatnya,jika kamu orang yang beriman.”.

Ye..hari ni aku sedih..ujian yg sama menimpa..mungkin kerana terlalu baik..mudah org nk ambik kesempatan..ntah la..aku yg bersangka buruk atau kenyataan nya mmg mcm tu..ahh..lebih baik meneutralkan pemikiran..x nak fikir lah..
Tp benda tu la yg menyebabkan aku makin jauh dgn Pencipta..Ya Allah..malunya aku..melebihi yg dicipta dr Pencipta..
Maksud Firman Allah dalam Surah At-Taubah:129,
”Cukuplah Allah bagiku; tidak ada tuhan selain Dia.Hanya kepadaNya aku bertawakkal,dan Dia adalah tuhan yang memiliki ‘Arasy yang agung.”

Alhamdulilah...syukur sgt2..

0 comments:

Post a Comment